Prezentujemy 6 z 12 webinarów nt. tworzenia przewag konkurencyjnych i wzmacnianiu pozycji rynkowej MŚP w czasie kryzysu, które zostaną zorganizowane przez Fundację na Rzecz Wspierania Konkurencyjności Polskiej Gospodarki w 2021 r. 

  • Jak przygotowywać się do skutecznej komunikacji?
  • Czym jest segmentacja rynku?
  • Czy działania marketingowe w Internecie są wystarczające?
  • Canva, Shutterstock itp. – czym są materiały stockowe?
  • Bezpłatne bazy zasobów multimedialnych – jak z nich korzystać?
    Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w poniższym nagraniu:

Szkolenie poprowadzili:

Prelegenci:

Dariusz Szczotkowski – założyciel Pracowni Diagnoz Społecznych, socjolog specjalizujący się w dziedzinie komunikacji społecznej oraz kryminologii, ukończył studia podyplomowe z Zarządzania i Audytu na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz kurs audytorów w standardzie międzynarodowym (obecnie w trakcie certyfikacji CIA). Od 2016 roku pracował w Starostwie Powiatowym w Myślenicach (od czerwca 2021 jest pracownikiem urlopowanym). Prowadził szkolenia z zakresu zarządzania zasobami i kapitałem ludzkim, profilaktyki społecznej, komunikacji i tematyki pokrewnej.

Przygotował diagnozę zagrożeń społecznych dla kilku gmin w Polsce, strategie marketingowe między innymi dla Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Współpracował jako doradza i autor kampanii wyborczych z różnymi partiami politycznymi i niezależnymi komitetami wyborców. Jest Prezesem ogólnopolskiego Stowarzyszenia Niskie Składki popularyzującego idee wolnorynkowe, decentralizacji władzy publicznej oraz jej obywatelskiej kontroli. Od 2021 roku jest ekspertem Instytutu Bezpieczeństwa i Rozwoju Międzynarodowego w zakresie socjologii, społeczeństwa obywatelskiego oraz samorządu lokalnego. Na Facebooku prowadzi swoją stronę internetową, na której komentuje wydarzenia polityczne.

Iga Wijas – profesjonalistka z zakresu komunikacji marketingowej z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem pracy dla firm polskich, zagranicznych i międzynarodowych. Swoją karierę rozpoczęła od pracy dla czołowych postaci polskiej polityki, dbając o ich wizerunek. Odpowiedzialna za media relations jednej z największych polskich partii politycznych. W późniejszych etapach swojej kariery dbała o wizerunek wiodących firm z branż: retail, FMCG, medycznej, Facility Management i automotive – w Polsce, Niemczech i Czechach.

Jedna z laureatek ogólnopolskiego konkursu na najlepszą kampanię launchingową jednego z modeli samochodów (kampania ambientowa + działania w social media). Inspirują ją kampanie oparte na prostym, wysmakowanym przekazie i pomocnym dla odbiorcy contencie. W swojej pracy kładzie mocny nacisk na przejrzystą i zrozumiałą dla jak najszerszego grona komunikację. Entuzjastka struktur horyzontalnych w firmach, pozytywnej motywacji oraz współpracy zorientowanej na rozwoju indywidualnego potencjału każdego członka zespołu. Zapalona podróżniczka do zapomnianych miejsc w Europie i na świecie. Biegaczka, rowerzystka, pasjonatka języków obcych, literatury faktu oraz egzotycznej kuchni. W wolnych chwilach zgłębia na własną rękę tajemnice enologii.

Moderatorzy:

Andrzej Szewczyk – absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów MBA
University of Illinois. Od ponad 25 lat zajmuje się internacjonalizacją polskich firm na rynkach międzynarodowych. Początkowo pracując dla Komisji Europejskiej w ramach europejskich programów dla małych i średnich firm, następnie jako dyrektor Departamentu Promocji Współpracy Międzynarodowej w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), a później w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) jako zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej i dyrektor Centrum Współpracy Polska – Chiny. Zrealizował wiele projektów biznesowych i promocyjnych dla małych i średnich firm na arenie międzynarodowej.

Michał Górski – główny ekspert Fundacji na Rzecz Wspierania Konkurencyjności Polskiej Gospodarki. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2006-2012 pracował jako wicekonsul a następnie konsul w polskich placówkach dyplomatycznych. Od 2013 do 2017 kierował Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Rzymie. Od 2017 publicysta specjalizujący się w relacjach międzynarodowych, współpracownik organizacji pracodawców, zastępca członka organu doradczego Unii Europejskiej – Europejskiego
Komitetu Ekonomiczno- Społecznego. Specjalizuje się w prawnych i politycznych aspektach obrotu międzynarodowego oraz systemowych i praktycznych aspektach międzynarodowej wymiany handlowej oraz pozyskiwania inwestycji.

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030.